نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2198
-
الف
+

کانسرت آنلاین «حسام الدین سراج» آوازخوان معروف ایران برگزار شد

«حسام‌الدین سراج» در اولین شب از ماه رمضان کانسرتی را به صورت آنلاین برگزار و درباره بیماری کرونا صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم2، «حسام‌الدین سراج» آوازخوان مشهور سبک سنتی ایران در اولین شب از ماه رمضان کانسرتی را به صورت آنلاین برگزار و با یادآ.ری خاطرات خود درپیوند با بیماری کرونا بیان کرد.

در حالی که همچنان به علت شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری کانسرت به صورت زنده در سالون‌ها وجود ندارد، روز گذشته 6 ثور/اردیبهشت کانسرت آنلاین «بوی بهشت» از «حسام‌الدین سراج» به همراه گروه ارغنون به صورت آنلاین نشر شد.

سراج در ابتدای کانسرت با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان تاثیر بسیار خوبی بر زندگی اجتماعی مردم داشته باشد، اضافه کرد: یکی از بزرگترین ظلم‌هایی که کرونا به بشریت کرده این است که ما را دچار فاصله گذاری اشتباهی کرده است؛ یعنی ما از هم دور ‌می‌شویم و نمی‌توانیم با آشنایان و دوستان خود دست بدهیم که امری سخت است.

«حسام‌الدین سراج» درباره یکی از خاطرات خود در دهه ۶۰ به منظور به تصویر کشیدن عشقی که آن زمان هنرمندان در کار خود داشتند اظهار کرد: در سال 1359 قرار بود پارچه «به راه عاشقی»، را بخوانم. با برادرم به سمت استودیو رفتیم که یک مرمی(گلوله) که به گمانم سمی بود به چشمش خورد و از آن به بعد بیناییش بسیار کم شد. همان روز به استودیو رفتم و صدابردار متوجه شد که حالم خوب نیست و پس از تعریف ماجرا برایش به من گفت به خانه بروم.

وی ادامه داد: شب نمی‌توانستم بگویم که برادرم کجاست و به پدرم گفتم که خانه یکی از دوستانش است. برادرم شب بعد هم نیامد و پدرم اشک می‌ریخت که آخر به او گفتم چه شده است. کلیه کارهای آن زمان با جان و دل نوشته شده است و وقتی می‌گویی که به راه عاشقی قدم بگذار باید آن را حس کنی. فضا، فضایی بود که اقتضا می‌کرد که کار جدی ساخته شود.

«حسام‌الدین سراج» درباره کرونا گفت: کرونا آلودگی صوتی و هوا را بهبود بخشیده است. کرونا درس‌های بزرگی به بشریت داد. با شیوع کرونا یاد گرفتم که چگونه تمیزتر باشم و مراعات دیگران را بکنم. یاد گرفتم که بیرون بیایم و هوای تازه بخورم چون قبلا این کار را نمی‌کردم. یاد گرفتم که در فضای بدون ترافیک رانندگی کنم. اینها همه لطف خدا است. درست است که عده‌ای فوت میکنند و ما هم تسلیت می‌گوییم، ولی این شرایط به سود بشریت است؛ چون بشریت درس‌های بزرگی یاد می‌گیرد.

«حسام‌الدین سراج» متولد ۲۶ اسد/مرداد ۱۳۳۷ در اصفهان آوازخوان موسیقی سنتی ایرانی و نوازنده سنتور و سه‌تار است و سرپرستی گروه موسیقی سنتی ایرانی «بیدل» را نیز به عهده دارد.

آثار موسیقی که تاکنون از او منتشر شده است عبارتند از: باغ ارغوان، وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، آفاق عشق (خسرو شیرین، لیلی مجنون)، طریقت عشق، شرح فراق، آئینه رو، دل آرا، بی نشان، نگاه آسمانی، نرگس مست، بوی بهشت، شهر آشنایی، رویای وصل، وداع، عشق و مستی، نازنین یار، ماه نو، آئینه و آه، قصه گیسو، جام الست ،مسيحا، گريه بى بهانه ،لب خوانى باران، وچشم بى خواب..

گفتنی است که سال گذشته کانسرت «عاشقانه‌ های بی‌ مرز»‌ با اجرای «حسام الدین سراج» به یاد «احمد ظاهر» ستاره بی بدیل موسیقی افغانستان در تهران برگزار شد.

«حسام‌الدین سراج» تاکنون کانسرت هايى در جهت معرفى فرهنگ، هنر و موسيقى ايران در کشورهای امريكا، فرانسه، انگلستان، سوئیس، هالند، آلمان، یونان، اسپانیا، چین، ترکیه، کوریا، کانادا، تونس، قطر و روسیه برگزار کرده است.

م ح

نظر شما
ارسال نظر